11 Ocak 2009 Pazar

Limon Ağacı

Sandy Tolan
PEGASUS YAYINLARI


Kitap Özeti:
Bir Arap, Bir Yahudi veOrtadoğu’nun Kalbi
Dalia ve Beşhir’in muhteşem öyküsü
“Bu büyüleyici kitap bir ülkede bitip tükenmeyen merhamet, ıstırap ve umudun resim gibi dokunmuş halidir. Bugüne kadar dünyada en acımasızca tartışılan ve en yoğun irdelenen İsrail-Filistin anlaşmazlığının insani boyutlarını çok az kitap bu kadar dürüst ve detaylı bir şekilde ortaya koymuştur. Bu acı verecek kadar güzel öykü, kitap bittikten sonra bile insanın aklında kalmaya devam ediyor.”
—ELİF ŞAFAK, Yakın Doğu Araştırmaları Profesörü, Arizona Üniversitesi

1967 yılının yaz aylarında, Altı Gün Savaşı’ndan uzak olmayan bir tarihte, genç bir Filistinli adam ve iki arkadaşı İsrail’in Ramla kasabasına giderler. Onlar kuzendir ve yaklaşık yirmi yıl önce ailelerinin terk etmek zorunda kaldığı, çocukluklarının geçtiği evi görmek isterler. Bir kuzenin yüzüne kapı kapanır, diğerinin ailesinin evi okula dönüştürülmüştür fakat öbür kuzen olan Bashir, kendisini içeri davet eden Dalia tarafından karşılanır.
Bir Arap ve bir Yahudi ailesinin ilişkilerinin başlangıç noktası budur. Bashir babasının dikmiş olduğu limon ağacında bir sahipsizlik ve işgal duyguları içinde olur. 1948 yılında küçük bir çocuk iken Bulgaristan’dan kaçak olarak gelmiş olan Dalia Soykırım tarafından yok edilen bir umut ışığı görür. Onlar kaçınılmaz olarak kendi yazgılarını yaşamışlardır ve bu İsrail-Filistin tarihinin bir küçükevrenini oluşturmaktadır.
İki genç insanın başlattığı diyalog bölgenin barış umudunu ortaya koymaktadır.Limon ağacı simgesel olarak bölgede huzurun mümkün olduğunu anlatmaktadır.
Olağanüstü bir öykü ve kurgusal olmayan bir anlatıma sahip olarak sizi saracak.
—Sunday Times

Dalia ve Bashir’in zorluklarla dolu arkadaşlıklarını izleyerek, okuyucular dünyanın en inatçı çatışmasının birinci elden deneyimini yaşayacaklar.
—Publishers Weekly

Hiçbir kitap daha zorlayıcı olamaz . . . ve bu kitap kesinlikle bu yıl okuyacağınız en iyi kurgu-olmayan çalışma olacak.”
—Christian Science Monitor

Yüzyılın yarısı boyunca İsrail-Filistin çatışmasının öyküsünü taşıyan tek bir ağaç varsa, o budur… Sandy Tolan bu ağacı bulmuştur ve onun aracılığıyla iki halkın acı ve tutkusunu gözler önüne sermiştir.”
—Milwavkee Journal Sentinel

32 yorum:

  1. irenç bir kitab

    YanıtlaSil
  2. okumayı tavsiye etmam

    YanıtlaSil
  3. bence çok gusel bır kıtab okumanızı tavsıye ederım olagan ustu şeyler yasnıyo kıtabda

    YanıtlaSil
  4. iğrençççççççççççç

    YanıtlaSil
  5. vala arkdas bu kıtabı okuyamamiş nete gır de şu kıtabın özetını bı ındır ddı ondan baktım bende ehehe

    YanıtlaSil
  6. tarihi olayları ve Arap-Yahudi ilşkisini 2 farklı karakter üzerinden anca böyle muntazam bi şekilde anlatılabilir....Tavsiye ediyorum,kitabı anlayarak okuyun

    YanıtlaSil
  7. berbattttttttttttt

    YanıtlaSil
  8. kız arkadaşım okuyo güzel diyo ama bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  9. ya siz kitap okumaktan anlamıyorsunuz ya benim okumaktan anladığım farklı.. bir kaç yorumu gördüm yazmak istedim.. tavsiye ederim.. tarihini, yaşanan olayları farklı gözlerden anlatılanları merak eden okumalı bu kitabı..

    YanıtlaSil
  10. bence güzel bir kitap

    YanıtlaSil
  11. bende çok kararsızım ya merak ediyorum ama yorumlara bakılırsa...

    YanıtlaSil
  12. okuyorum ama bişi anlamıyorum.d

    YanıtlaSil
  13. İğrenççççççççççççç

    YanıtlaSil
  14. cok kararsızım daha okumadımmm..

    YanıtlaSil
  15. kitap harika önce beirle daliadan bahsediyorlar sonra israil ve filistin sorununu anlatıyor başı sıkıcı ama zorla okursan okursan kitabın tadına varacaksın ız okurken empati kurarsanız kitabın kahramanı gibi hissedebilirsiniz eğer edebi tat almak ve birazda tarih öğrenmek isterseniz limon ağacı doğru seçim tavsiye ederimederim

    YanıtlaSil
  16. kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. Tarihi bir roman olduğu için önyargı ile yaklaşmamalısınız. Anlayarak okursanız her şeyin olağanüstü olduğunun farkına varacaksınız.

    YanıtlaSil
  17. ya şuan okuyorum ama çok zorluyor beni elimde sürünüyor resmen kitap o kadar çok kitap okuyan biri olmama rağmen bu kitap için yorum bile yapmakta zorlanıyorum kötü diyemem çok fazla tarihi bilgi var ama iyi de diyemiyorum sıkıcı bir anlatım akıcı olmayan bir çeviri vs. devam ediyorum karşılaşma da belki değişimler olur beklentim bu yorumlarda da böyle yazan olmuş bakalım

    YanıtlaSil
  18. aslında güzel bi kitap ama yazar akıcı olarak yazmamış tavsiye etmem

    YanıtlaSil
  19. Bir orta dogu tarihini bilmek isteyen için tavsiye ederim.Güncel ve dramatik bir romandır.Bir filistinin acısını anlamak ve onu YÜREĞIMİZDE taşımak içn okuyun.

    YanıtlaSil
  20. Gerçekten tarihi çok önemli ve güzel bilgiler var ama bunu yazar akıcı olmayan bir dille aktarıp,kafamıza yerleştireceğimiz varsa bile okuduklarımızı unutmamıza sebep oluyor.Bu kitaptan önce Demet Altınyeleklioğlu'nun sekizyüzküsür sayfalık kitabı Hürrem'i 4 gün gibi bir sürede bitirmeme rağmen,bu kitabı alalı 15 gün oldu hala yüzküsürüncü sayfasındayım.Kitap okumaktan soğumaktan korkuyorum bu kitapla ama azmedip bitiricem.

    YanıtlaSil
  21. ÖZETİNİ NERDE BULABİLİRİRM ?? VAKTİM ÇOK KISITLI VE YOĞUNUM ..İKİ GÜNDE ANCAK 220. SAYFAYA KADAR GELDİM. ÖZETİ YETİŞTİRMEM LAZIM. YARDIM EDEBİLİCEK OILAN VAR MI?

    YanıtlaSil
  22. sayenizde yorumlardan kitabı okumaktan sogudum....

    YanıtlaSil
  23. bana acil kitabın özeti gerekiyor okuyorum ama alayamıyorum dört gündür okuyorum ama hala 200. sayfadayım

    YanıtlaSil
  24. Walla arkadaşlar sağolun şu anda İngilizcesini aldım moralimi bozdunuz ama

    YanıtlaSil
  25. Arkadaşlar ben kimseye iğrenç okumayın veya çok güzel okuyun demem.Yalnızca tarihdeki savaş kitaplarını okumayı seven ya da ben acı ve savaş kitabı okumak istiyorum diyen varsa bu kitap o tür insanlara çok uygunn...

    YanıtlaSil
  26. Kitap op :D youtube.com/Uçamayan Sinek abone olun ..

    YanıtlaSil
  27. bazen kitaba güzel demek haksızlık mükemmel bir kitap herkez hayata aynı açıdan bakmaz

    YanıtlaSil